söndag 22 februari 2009

IKEA

Idag åkte vi iväg för att köpa våra köksluckor. Vi hade med en detaljerad lista som vi läste av från till en tjej som knappade in vår order. Jag borde ha kontrollerat det hon skrev noggrannare eftersom hon pratade med andra kunder under tiden som hon färdigställde vår beställning. Nu har jag kämpat ett par timmar med att få upp våra luckor och upptäckt att:

-Vi fick ingen lucka till högskåpet utan vi fick ännu ett högskåp. (Trots att jag sa till henne att vi har alla köksstommar och är bara ute efter insatser, gångjärn och luckor)
-Diskmaskinsluckan ser ut som en vanlig 60 cm lucka och är det rätt så förstår jag inte hur den ska fästas.

Som vanligt så slutar inte min kontakt med försäljningsstället efter köp. Ibland undrar jag om det bara är vi som drabbas av allt extra arbete vid näst intill vartenda gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

nä du är inte ensam. Själv är alltid mina saker som jag handlar på ikea trasiga. Alltid någon form av skada som tex ett stort märke i min lucka på min sideboard. Men jag pallar inte byta, man får väl det man betalar för...

Auri sacra fames sa...

Hej Sara!
Sådan var jag också förr, orkade inte byta eller gnälla. Nu har jag insett att det är enda sättet att få förbättring. Vi kunder har faktiskt rätten på vår sida i många situationer även om det kan vara lite krångligt och ta tid att lösa allt. Läs gärna under Ettiketen ASF vs Goliat för lite inspiration att stå för Din rätt.

Jag ska ringa till IKEA imorgon och mitt mål är att få luckan hemkörd och att de hämtar högskåpet utan extra kostnad för mig. Vi får se hur det går=)