tisdag 22 december 2009

Spel på arbetstid

I helgen festade vi lite på jobbet och tyvärr var jag tvungen att gå hem innan det var städat då min sambo var chaufför mitt i sitt tentaplugg. På måndagen var det flera säckar fulla med skräp och jag erbjöd mig att ta min lilla lastbil till soptippen och lämna allt som kompensation. Detta var en välkommen idé samtidigt som jag var nöjd över att kunna lämna vår gamla TV på arbetstid.

En av säckarna var full med tomburkar och jag frågade om jag skulle släppa av dom hos chefens grabb. Han sa att det var meningen från början men eftersom de var kvar så tyckte han att jag kunde slänga allt på tippen.

Istället för att slänga burkarna svängde jag in till en mataffär och pantade. Det var fel på maskinen och jag tillkallade personalen som öppnade upp och kastade ner ytterligare 4 tomburkar som fastnat i min säck. Detta gjorde att jag kom över nästa gräns dvs 32 har nu blivit 64 kronor.

När jag kom tillbaka undrade chefen om jag inte kunde ta hem de 12 ölburkarna som var kvar i kylen då han inte ville att det skulle synas alkohol på arbetsplatsen. Burkarna ger mig en möjlighet att ta ytterligare ett steg i spelet men denna gång tvekar jag. Det blev en förlustaffär sist jag sålde öl och nu är det många festligheter som stundar. Vi får se hur jag löser nästa nivå.