söndag 19 september 2010

Två länkar (uppdaterad)

Nu när vårt grävarbete är beställt så har jag spenderat lite tid med att läsa trädgårdstidningar för att få en uppfattning om hur vi ska göra för att få en fin trädgård. Min sambo kommer att få/ta huvudansvaret men det känns inte fel om jag kommer med lite egna idéer.

I en annons i en av tidningarna hitta jag länken jordklok.se som jag precis varit inne och tittat på. Där fanns det tillbehör att köpa för att minska både el- och vattenåtgång. Kanske borde jag göra en kostnadsminskande beställning därifrån?

Jag fick en även en e-post med ett tips om sidan Överblick som är ett verktyg för att få översikt på sin ekonomi. Själv är jag nöjd med mina exceldokument men det kanske passar någon annan bättre med denna tjänst. Vissa delar är gratis så det kostar bara tid att prova.

Avsändaren av e-posten bad om att få en länk från min ekonomiska länksamling som numera innehåller en bra bit över hundra länkar (om jag räknar med spartipsen). Det är relativt få som använder sig av denna länksamling trots att den innehåller massa nyttigt för den ekonomiintresserade och uppdateras löpande.

För att deras vädjan inte ska vara helt verkningslös (inte så många besökare i samband med att de hamnar längs ner i den ekonomiska länksamlingen) så får Överblick även en länk i detta inlägg då jag tycker det verkar vara en intressant idé eftersom alla kanske inte känner sig hemma med Excel (vilket är ett ypperligt ekonomiverktyg enligt mig). Om Ni provar/provat Överblick så får Ni gärna nämna vad Ni tycker om tjänsten i kommentar.

Uppdatering:
På överblick finns även en spartipstävling. Jag kommer inte att deltaga men ett tips för den som vill vara med är min spartipslänk tidigare i inlägget alternativt att gå in på etiketten Minska kostnader i vänsterspalten.


Inga kommentarer: