onsdag 21 augusti 2013

Just det, min kvartalsrapporter

Sitter och väntar på att driftstörningarna på Swedbanks hemsida ska komma tillrätta så att jag kan betala månadens räkningar. Under mitt väntande kom jag på att jag slarvat så mycket att jag inte ens publicerat mina kvartalsrapporter. Slänger ihop en snabb sammanfattning då jag har siffrorna antecknade.

Nordnetdirektdepån som jag brukar följa upp hade ett värde på 217 300 kr dvs ca 22 000 kr över månadens mål och ca 17 000 kr mer än förra kvartalsrapporten. För närvarande består mer än 30% av värdet av likvida medel.

Min privatekonomiska översikt från 1 augusti där jag brukar använda mig av nyckeltalet tillgångar/skulder har förbättrats och nu ligger nyckeltalet på 98,12% dvs. en förbättring med över 8%. När jag når 100% skulle jag alltså kunna gå och betala av min del av bostadslånet samt mitt CSN-lån (bostadens värde räknas inte med i mina kvartalsrapporter). Hoppas att inte månadens räkningar spräcker det till nästa kvartalsrapport. Tjänsteköp av grävmaskin och hjullastare med tillkommande grus, sand och bredbandsinkoppling ger mig, tillsammans med de vanliga räkningarna,  en ganska rejäl pappershög.

I pensionsfonden har det inte hänt så mycket. Inga köp under kvartalet utan bara samlande av likvida medel. Det totala värdet har passerat en bit över 250 000 kr vilket känns som en liten milstolpe. Här består värdet till 20% av likvida medel.

Såg även att jag fått ett par e-post under bloggtorkan och jag ska se till att svara på samtliga omgående.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inga kommentarer: