torsdag 23 januari 2014

Möte bokat med banken

Då var det snart dags att ta sig ner till banken för att ta första steget mot ett liv i evig skuld. Så känns det iaf när jag tittar på hur lånen kommer att öka om vi går hela vägen med den utbyggnad vi planerar. Det handlar inte om ett rum eller två utan egentligen bygger vi då ett hus och kopplar ihop med nuvarande boende.

Många steg att ta men någonstans måste man börja. När jag ringde banken försäkrade jag mig till att börja om att det inte var samma kvinna som jag diskuterat med år 2009. Hon hade, som tur var, gått i pension. Istället fick jag prata med den kvinna som jag diskuterade lån med år 2012 när vi byggde stallet och då hade vi inga bekymmer att komma överens även om det slutade med att vi byggde stallet och fixade tomten utan lån.

När hon fick höra projektets storlek och frågor som jag ville reda ut så frågade hon om hon kunde ta med en som var mer kunnig än henne på mötet. Det kändes riktigt bra att hon visste sina egna begränsningar så att hon inte spiller vår tid. Nu är det bara att hoppas att mötet går bra samtidigt som jag ska ta mig en riktig funderare på hur mycket jag ska använda yrkesfolk till och hur mycket jag ska göra själv. Den frågan kommer säkert de olika stegen i den framtida offerten att avgöra åt mig när jag väl ser vad det kostar att få hjälp.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inga kommentarer: